هدف مرجعان خاتم حضور بالقوه در خاورمیانه است
هدف مرجعان خاتم حضور بالقوه در خاورمیانه است
اقتصادسبز آنلاین: شرکت خدماتی، آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم یک شرکت خصوصی دانش‌بنیان است که به‌عنوان یک شرکت مستقل در سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

اقتصادسبز آنلاین: شرکت خدماتی، آموزشی و تحقیقاتی مرجعان خاتم یک شرکت خصوصی دانش‌بنیان است که به‌عنوان یک شرکت مستقل در سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی مرتبط با خوراک انسان ودام، بازرسی کالا، فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری دوره‌‌های آموزشی تخصصی با اتکا به مجوزها و گواهینامه‌های رسمی خود فعالیت می‌کند. رسالت اصلی این مجموعه مشارکت مسئولانه در حفظ سلامت و بهداشت جامعه است. این مجموعه به تازگی از طرف سازمان ملی استاندارد ایران به‌عنوان برترین آزمایشگاه کل کشور انتخاب شده است در همین رابطه بی‌مناسبت ندیدیم تا گفت‌وگویی با مهندس امیر گیل عسگری مدیرعامل مجموعه مرجعان خاتم داشته باشیم که با هم ماحصل آن را می‌خوانیم:

لطفاً کمی در رابطه با آزمایشگاه مرجعان خاتم توضیح دهید.
آزمایشگاه مرجعان خاتم اولین آزمایشگاه خصوصی کشور و اولین آزمایشگاهی است که 17025 بین‌المللی را از داکس (DAkkS) آلمان دریافت کرد و طی این 20 سال بنیان گذاران و همکارانی که از قدیم در این شرکت، بسیار زحمت کشیدند و ریل کیفیتی را در مرجعان خاتم بنا نهادند، که هیچ کس امکان عدول از آن را ندارد. سهام داران و تیم مدیریتی جدید تلاش کردند که پایه های این ریل را محکم و سرعت توسعه و کیفیت را افزایش دهند. با توجه به رسالت همیشگی مرجعان خاتم روی سلامت جامعه، علاوه بر تلاش در جهت آنالیز دقیق مواد غذایی برای مصرف کنندگان داخلی، به کمک صادر کنندگان هم آمده است و در این راستا مسئولیت بسیار بالاتری نسبت به آزمایشگاه های دیگر دارد به دلیل اینکه جواب آزمون‌های ما با جواب بزرگترین و قدرترین آزمایشگاه های دنیا مثل یوروفینز ( Eurofins ) آلمان که مجهز به جدید ترین، دقیق ترین و پیشرفته ترین دستگاه های دنیا است، مقایسه می شود. بنابراین ما علاوه بر به روز نگه داشتن دستگاه های آزمایشگاه، سعی کردیم دانش تخصصی همکاران مرجعان خاتم را همواره به روز کرده تا بتوانیم نتایج آنالیز نمونه ها را مطابق با جواب این آزمایشگاه ها ارائه دهیم.
حفظ کیفیت در این سطح به این راحتی به دست نیامده و مستلزم پرداخت هزینه های بسیار بالاتر و مجهز بودن به دستگاههای بسیار حساس تر و پیشرفته تر نسبت به آزمایشگاههای دیگر برای داشتن حد تشخیص دقیق می باشد. مرجعان خاتم این بها را پرداخت کرده تا به رسالت خود که حفظ سلامت مردم و فرزندان این آب و خاک و بالا رفتن سطح کیفیت زندگی است، جامه عمل بپوشاند. نمونه های ورودی با کد و بدون نام و نشان برای آنالیز وارد آزمایشگاه مرجعان خاتم شده و نتایج هم با همان کد صادر می‌شود و فرقی ندارد که نمونه از کدام شرکت باشد و قطعا نمونه های آلوده، مردود شناخته خواهند شد.
صادر کنندگان، سطح کیفیت آزمون ها برایشان اهمیت دارد به دلیل اینکه اگر نتایج ما به درستی صادر نشود، محموله صادراتی آنها برگشت خورده و متحمل هزینه های سنگینی می شوند که این سطح کیفیت مرجعان خاتم باعث شده بسیاری از صادر کنندگان تمایل داشته باشند با آزمایشگاه مرجعان خاتم کار کنند. البته متاسفانه بعضی از تولید کنندگان داخلی بسیار نامعتبر که معمولاً برندهای شناخته شده‌ای هم نیستند یا بعضی از واردکنندگان سودجو به دنبال منافع شخصی خود هستند و تمایل به همکاری با مرجعان خاتم را ندارند چون می دانند که نمونه آلوده در مرجعان خاتم قطعاً مردود اعلام خواهد شد.
البته بهای آن را هم به منظور حفظ کیفیت پرداخت کردیم! بارها برایمان پیش آمده که نمونه های ارسالی کم شده و درآمد شرکت کاهش پیدا کرده و با توجه به هزینه های بالایی که داشتیم، کم شدن درآمد میتواند تاثیرات منفی برایمان داشته باشد ولی به خاطر اعتقادمان همواره در مسیر درست گام برداشتیم. البته خدا هم خیلی ما را یاری کرد که این مجموعه، همواره پا بر جا بوده و شرمنده همکاران نشده و همیشه از بهترین شرایط حقوق و امکانات رفاهی برخوردار بودند و خدا را شکر همه راضی هستند. قطعا با این وضعیت اقتصادی ما نمی توانیم تمام نیاز های همکارانمان را پاسخ گو باشیم ولی تمام تلاشمان این بوده که رضایت آنها را جلب کنیم و رضایت مصرف کننده نهایی که به جواب آنالیزهای ما اعتماد کردند را جلب کنیم و خدا را شاکریم که با خیال آسوده سر بر بالین می گذاریم.
همان طور که قبلاً عرض کردم حفظ کیفیت، بهایی دارد که ما بهایش را پرداخت کردیم. امکان ندارد که شما در کوتاه مدت بتوانید یک برند را جا بیاندازید. برای این برند، سال ها زحمت کشیده شده است. سهام داران قدیم، مدیران قبلی و همکاران توانمندی که قبلا در این مجموعه زحمت کشیدن، بسیار تلاش کردند که این برند حفظ شود و ما هم در همان مسیر حرکت کردیم و سعی کردیم که شرایط را بهتر کنیم و خدا را شاکریم بعد از سال ها، این تلاش به ثمر نشسته و اکنون برند مرجعان به عنوان یکی از بهترین آزمایشگاه های کل کشور شناخته شده است که ما قطعا به این اکتفا نمی کنیم و در حال گسترش مرجعان خاتم هستیم و به جز شش شعبه داخلی، یک آزمایشگاه هم در روسیه راه اندازی کردیم و بدون شک در آینده نزدیک، بزرگترین و معتبر ترین آزمایشگاه در کل منطقه خاورمیانه خواهیم شد.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا