«پپسی» برندهای آبمیوه خود را به فروش می‌رساند
«پپسی» برندهای آبمیوه خود را به فروش می‌رساند
اقتصاد‌سبز آنلاین: شرکت «پپسی» اعلام کرد که با فروش برندهای Tropicana، Naked و دیگر برندهای آبمیوه آمریکای شمالی به یک شرکت سهامی خصوصی فرانسوی موافقت کرده است.

اقتصاد‌سبز آنلاین: شرکت «پپسی» اعلام کرد که با فروش برندهای Tropicana، Naked و دیگر برندهای آبمیوه آمریکای شمالی به یک شرکت سهامی خصوصی فرانسوی موافقت کرده است.

معامله با شرکای PAI، درآمدهای نقدی 3.3 میلیارد دلاری «پپسی» را شامل مالیات نخواهد کرد. این غول موادغذایی و نوشیدنی همچنین 39 درصد از سهام را در یک سرمایه گذاری مشترک تازه تاسیس با PAI و شرکت انحصاری ایالات متحده آمریکا دریافت خواهد کرد. رامون لاگوارتا، مدیرعامل «پپسی» در بیانیه‌‌ای در این‌باره گفت: «این سرمایه‌‌گذاری مشترک با PAI ما را قادر می‌‌سازد تا ارزش اولیه قابل توجهی داشته باشیم، در حالی که این امر تمرکز و منابع لازم برای ایجاد رشد طولانی ‌مدت بیشتر برای این برندهای محبوب را فراهم می‌کند.» این در حالی است که کمپانی «پپسی» گفته که از درآمد حاصل از فروش برای تقویت ترازنامه و سرمایه‌گذاری مجدد در تجارت خود استفاده خواهد کرد. سهام «پپسی» در سال جاری 5 درصد افزایش یافته و ارزش بازار آن 216 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: تولید جدیدترین سینی پردازشگر صددرصد بازیافتی

سهام آن نیز در معاملات جاری در بازار کمتر از یک درصد رشد کرد. در سه ماهه اخیر، این شرکت شاهد افزایش بیش از 20 درصدی درآمد سه ماهه خود با بازگشت تقاضای رستوران برای نوشیدنی‌هایش بود.