کشت غلات با کود کمتر
کشت غلات با کود کمتر
اقتصادسبز آنلاین: محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، راهی برای کاهش میزان کودهای نیتروژن مورد نیاز برای رشد محصولات غلات یافته‌اند.

اقتصادسبز آنلاین: محققان دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، راهی برای کاهش میزان کودهای نیتروژن مورد نیاز برای رشد محصولات غلات یافته‌اند.

این کشف می‌‌تواند سالانه میلیاردها دلار در هزینه‌های کود برای کشاورزان ایالات متحده آمریکا صرفه‌‌جویی کند و در عین‌حال برای محیط‌‌زیست نیز مفید باشد. این کشف همچنین می‌‌تواند با کاهش آلودگی نیتروژن، که قادر است به آلودگی منابع آب، افزایش انتشار گازهای گلخانه‌‌ای و مسائل مربوط به سلامت انسان منجر شود، به محیط‌زیست کمک کند. نیتروژن کلید رشد گیاه است و عملیات کشاورزی برای افزایش بهره‌وری به کودهای شیمیایی بستگی دارد. اما بسیاری از آنچه اعمال می‌شود، از بین می‌رود و در خاک و آب‌های زیرزمینی شسته می شود. در واقع تحقیقات بلوموالد می‌تواند یک جایگزین پایدار ایجاد کند. کودهای نیتروژن بسیار بسیار گران هستند. هر کاری که می‌توان برای از بین بردن این هزینه انجام داد، مهم است.

بیشتر بخوانید: اجرای الگوی کشت سند افتخاری ماندگار برای ساداتی‌نژاد

مشکل از یک طرف پول است، اما اثرات مضر نیتروژن بر محیط‌زیست نیز وجود دارد. تحقیقات Blumwald بر افزایش تبدیل گاز نیتروژن موجود در هوا به آمونیوم توسط باکتری‌های خاک متمرکز است؛ فرآیندی که به‌عنوان تثبیت نیتروژن شناخته می‌شود. حبوباتی مانند بادام زمینی و سویا دارای گره‌های ریشه‌ای هستند که می‌توانند از باکتری‌های تثبیت کننده نیتروژن برای تأمین آمونیوم گیاهان استفاده کنند. گیاهان غلات مانند برنج و گندم این قابلیت را ندارند و باید به جذب نیتروژن معدنی مانند آمونیاک و نیترات از کودهای موجود در خاک متکی باشند.