4 راه تقویت کسب و کار با کمک مدیریت هوش
4 راه تقویت کسب و کار با کمک مدیریت هوش
اقتصادسبز آنلاین: فضای کسب و کار امروزه بسیار تغییر کرده است و اگر نتوانید با موج به وجود آمده، حرکت کنید؛ در سواحل شکست و ورشکستگی رها خواهید شد.

سرویس بین‌الملل اقتصادسبز- شیما نصیری:

اقتصادسبز آنلاین: فضای کسب و کار امروزه بسیار تغییر کرده است و اگر نتوانید با موج به وجود آمده، حرکت کنید؛ در سواحل شکست و ورشکستگی رها خواهید شد. حال این پرسش ایجاد می‌شود که این تغییر در دنیای تجارت چیست؟ شاید ساده ترین پاسخ آن هوشیاری و هدایت و مدیریت آن است. آگاهی آگاهی از خود، محیط پیرامون و جهان به طور کلی در این زمینه اهمیت دارد. رهبران آگاه نه تنها باید با خودشان هماهنگ باشند، بلکه می‌بایست با نیازهای مشتریانشان نیز هم خوانی داشته باشند. وقتی می‌توانید نیازهای دنیا را از خود درک کنید، پس می‌توانید شروع به ساختن یک راه حل و ایجاد یک تجارت سودآور از آن کنید.
در این میان رهبری آگاهانه نیز ارزشمند می‌شود. در واقع هوشیاری مفهوم جدیدی در تجارت نیست و مدت‌هاست که وجود دارد، اما نکته مهم تجدید قوا در این هوشیاری و مدیریت صحیح آن است. همانطور که پیشرفت‌های فنی و خلاقانه، ما را به آینده ای درخشان سوق می‌دهد، این اگاهی در زمینه رهبری صحیح هوش و هوشیاری می‌تواند بشریت را هدایت کرده و به توسعه تجارت در صنایع مختلف جهان کمک کند.
این همان چیزی است که دیپاک چوپرا، یکی از رهبران برجسته آگاهی جهان، نویسنده و بنیانگذار بنیاد چوپرا، معتقد است. چوپرا که از طرف مجله تایم به عنوان یکی از 100 قهرمان و شمایل برتر قرن شناخته شده، معتقد است که بشریت و سیاره زمین با هم در یک رابطه همزیستی زندگی می‌کنند؛ با توجه به تعادل آینده بشریت، تشویق چوپرا این است که اگر ما می‌خواهیم در جهانی پسا همه‌گیر زنده بمانیم و رشد کنیم، می‌بایست جهان بینی خود را تغییر دهیم. برای بازگرداندن تعادل زمین، یک تغییر جمعی با آگاهی کامل، نیاز خواهد بود.و همه این‌ها با شما آغاز می‌شوند. با پذیرفتن آگاهی در زندگی شخصی و شغلی خود، بخشی از آن موجی خواهید شد که بشریت را به سمت اقدام بعدی خود در تاریخ سوق می‌دهد. این امر نه تنها تحولی عمیق در زندگی ایجاد می‌کند، بلکه کسب و کار و تجارت فردی و گروهی را نیز دچار دگرگونی خواهد کرد. به گفته چوپرا، همه چیز با یافتن خودِ واقعی شما و همسویی کار شما با هدف‌تان آغاز می‌شود. به طور دقیق تر، در اینجا چند روش برای تغییر زندگی و تجارت خود از طریق رشد این سطح آگاهی و رهبری و مدیریت سطح هوشیاری وجود دارد که به تفسیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

یک میراث بسازید، نه یک تجارت
یکی از ارکان اصلی، زندگی آگاهانه و رهبری و هدایت صحیح این سطح از آگاهی است. به صورتی‌که هر کاری را که انجام می‌دهید، باید دیگران را به طریقی مثبت تحت تاثیر قرار دهید. از جامعه تا تجارت خود، باید بذرهای بالقوه ای بکارید که به پیشرفت‌های مثبتی تبدیل شوند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای این کار این است که نوع ارتباط و تماس خود را کشف کنید و کسب و کار خود را بر اساس آن ایجاد کنید. به این ترتیب، از این نوع تجارت خود یک میراثی تولید می‌کنید که در عین‌حال تأثیر مثبت بر اطرافیان خود خواهید داشت.
ایجاد تجارت در حول و محور این توع ارتباط آگاهانه به شما این امکان را می‌دهد تا از کاری که برای امرار معاش می‌کنید، لذت ببرید. این درحالی است که در عین حال این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا میراثی برای نسل‌های آینده نیز به جای بگذارید.
نکته اصلی این است، در حالی که به درون نگاه می‌کنید، خارج از چارچوب فکر کنید. اساس یک تجارت موفق ارایه راه حلی برای مشکلات مخاطبان است. برای این‌که از سایر ارایه دهندگان خدمت مشابه خود متمایز شوید، باید خارج از چارچوب فکر کنید. اما برای جذب مشتری مناسب، باید به درون خود نیز نگاه کرده و به آن توجه داشته باشید. شما باید از درون خود و نحوه استفاده از آن برای خدمات بهتر به مشتریان آگاهی کامل داشته و آن را توسعه دهید.

اعتقادات خود و واقعیت مدل کسب و کارتان را به چالش بکشید
یک دلیل که بسیاری از مردم از بحران می‌ترسند، این است که نظم زندگی را بر‌هم می‌زند. یک مثال واضح، روشی است که ویروس کرونا در همه جنبه‌های زندگی بشر، ایجاد اختلال کرده است؛ از زندگی اجتماعی گرفته تا سیستم‌های آموزشی و اقتصادی، همه و همه مختل شده‌اند. و در این میان، اگر چیزی وجود دارد که بشر دوست ندارد، این تغییر است؛ به‌ویژه تغییراتی که به آن‌ها تحمیل می‌شود که در نهایت این تغییرات باعث می‌شوند بسیاری از افراد و مشاغل از بین بروند. تنها راهی که می‌توانید در چنین مواقع آشوبی زنده بمانید و رشد کنید، آن است که این اعتراض، دگرگونی و تغییر درونی خود را به چالش بکشید. زیرا بیشتر آنچه که ما به آن اعتقاد داریم، فرض است. وقتی تمام فرضیاتی را که در مورد زندگی و تجارت دارید به چالش می‌کشید، با برنامه‌های احتمالی روبه‌رو می‌شوید که به شما کمک می‌کند تا در وضعیت بحرانی رشد کرده و به پیشرفت دست پیدا کنید. این همان کلید کنترل زندگی شخصی و تجاری شماست.
با به چالش کشیدن اعتقادات، تفکر خود را مختل می‌کنید. ایجاد این اختلال، نوآوری ایجاد می‌کند و این روش یکی از عناصر اصلی برای موفقیت در یک تجارت موفق در دنیای امروز است.

بینشی داشته باشید که به آن علاقه دارید و آن را بی‌وقفه دنبال کنید
نژاد خاصی از مشاغل وجود دارند که با موفقیت طوفان‌ها را پشت‌سر گذاشته و در حال رشد هستند. آن هم به دلیل شور و علاقه‌ای‌ست که وجود دارد و این نقطه مشترک آنهاست. نکته مهم در ایجاد مشاغلی که به آن علاقه دارید، جستجوی درون خود و ایجاد چشم انداز برای زندگی و تجارت خود است. بینایی شما باید از آن چه در درون دارید نشات بگیرد و این همان اشتیاق شما برای تحقق چشم‌اندازتان است.
در واقع می‌توان گفت که اشتیاق دلیل برهم زدن بازارهای سنتی است. بیشتر بنیانگذاران موفق استارتاپی وضعیت موجود در مدل‌های تجاری سنتی را شکسته و با شور و اشتیاق به دنبال آرزوهای خود هستند.

تنها به فکر ایجاد مشاغل نباشید ارتباطات شخصی برقرار کنید
اگر می‌خواهید در دنیای امروز خود را بالا بکشید، باید تجارت خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید و برای انجام این کار هیچ بستری بهتر از رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد. به‌عنوان مثال، فیس‌بوک را در نظر بگیرید؛ این شبکه با بیش از 2.7 میلیارد کاربر ماهانه، یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی امروز است و همین امر، آن را به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای تجارت شما تبدیل می‌کند. بنابراین برقراری یک تعامل اجتماعی مناسب می‌تواند بسیار مهم و تأثیرگذار باشد.