اولین مزرعه پرورش ریز جلبک اسپیرولینا در هرمزگان احداث می‌شود
اولین مزرعه پرورش ریز جلبک اسپیرولینا در هرمزگان احداث می‌شود
اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: اولین مزرعه پرورش ریز‌جلبک اسپیرولینا با پیگیری و مساعدت استاندار، رییس سازمان شیلات ایران ...

اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفت: اولین مزرعه پرورش ریز‌جلبک اسپیرولینا با پیگیری و مساعدت استاندار، رییس سازمان شیلات ایران و سازمان نظام مهندسی در شهرستان جاسک استان هرمزگان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، شاهرخ رمضان‌نژاد، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، با اعلام این خبر افزود: دکتر گرگیج مجری این طرح، از کارآفرینان، متخصصان، تولیدکنندگان و فعالین اصلی و موثر فعالیت پرورش میگو و بومی شهرستان جاسک می‌باشد.
وی اظهار داشت: توسعه و گسترش فعالیت‌ها و مشاغل نو‌ظهور نظیر پرورش جلبک، خیار دریایی و… از اولویت‌های سازمان نظام مهندسی است.
رییس سازمان مرکزی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های نوظهور در بخش کشاورزی گفت: با راه‌اندازی این مزرعه حدود ۲۰ هکتار‌ی و فعال سازی زنجیره‌های ارزش مختلف این محصول؛ پیش‌بینی می‌شود پرورش جلبک همانند میگو به سرعت توسعه و گسترش یابد.
وی افزود: دستگاه استحصال فیکوسیانین از جلبک به عنوان ماده با ارزش افزوده بالا توسط عضو سازمان نظام مهندسی طراحی و ساخت آزمایشی آن انجام شده است، نمونه داخلی این دستگاه با هزینه کمتر و کارآیی بهتر از خارجی که تحریم می باشد، عمل می نماید و در این مزرعه در زنجیره فرآوری محصول جلبک مورد استفاده قرار می گیرد. / پایگاه اطلاع‌رسانی سنم