جذب ویزیتور و نیروی فروش، پاشنه آشیل شرکت‌های توزیع و پخش در سال آینده
جذب ویزیتور و نیروی فروش، پاشنه آشیل شرکت‌های توزیع و پخش در سال آینده
اقتصادسبز آنلاین: با توجه به سرعت تغییرات بازار و جایگزینی روش‌های مدرن با شیوه‌های سنتی فروش و همچنین رشد تکنولوژی در حوزه ارائه سرویس و خدمات آنلاین در کشور با موج جدیدی از تمایلات و اعتماد روز افزون مخاطبان به استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین جهت تامین نیازهای خود مواجه هستیم...

اقتصادسبز آنلاین: با توجه به سرعت تغییرات بازار و جایگزینی روش‌های مدرن با شیوه‌های سنتی فروش و همچنین رشد تکنولوژی در حوزه ارائه سرویس و خدمات آنلاین در کشور با موج جدیدی از تمایلات و اعتماد روز افزون مخاطبان به استفاده از اپلیکیشن‌های آنلاین جهت تامین نیازهای خود مواجه هستیم،که این امر داشتن ابزارهای آنلاین جهت ارتباط با مشتری را جزو لاینفک بهبود عملکرد و بهینه سازی فرآیند فروش شرکت می سازد. در همین رابطه بی مناسبت ندیدیم تا گفت و گویی با مهندس ایمان نیک نژاد، مدیر عامل شرکت نرم افزاری پروشا و خالق شبکه فروش مویرگی POS+ داشته باشیم.گروه نرم افزاری پروشا اکنون با شناخت کامل نیاز بازار، تحلیل عملکرد فروش شرکت‌های فعال در حوزه توزیع و پخش کشور، جهت مدیریت و اثربخشی هرچه بهتر فرآیند فروش راهکاری نوین و متفاوت در حوزه سفارش گیری ارائه می نماید.قدرتمند ترین و اختصاصی ترین پنل تحت وب که امکان مدیریت اطلاعات را به بهترین نحو ممکن در اختیار کاربران قرار می دهد. قابلیت اتصال پنل مدیریتی با تمام نرم افزارهای جامع سازمان‌های توزیع و پخش مزیت ویژۀ سیستم POS است. باهم ماحصل این گفت و گو را می خوانیم :

لطفاً کمی در رابطه با شرکت پروشا و تاریخچه فعالیت و اینکه چه خدماتی را به فعالین شرکت‌های صنایع غذایی ارایه می دهد توضیح دهید.
شرکت پروشا از سال ۱۳۹۵ شروع به تولید وطراحی اپلیکیشنی که بتواند اصلی ترین خلا‌های صنعت پخش را پوشش دهد،کرد که با وجود چالش‌های مختلف در سال ۱۳۹۶ نسخه اولیه آن به بازار عرضه شد. اپلیکیش pos و نسخه جدید آن که در سال ۹۹ به نام pos plus به بازار ارائه شد، با رویکرد حل چالش نیروی انسانی در شرکت‌های پخش به ویژه در حوزه فروش و نیروهای ویزیتوری که بسیاری از شرکت‌های توزیع و پخش با آن دست و پنجه نرم میکنند به بازار معرفی شد. به طوریکه خود فروشگاه داران از طریق این اپلیکیشن که به صورت رایگان در گوشی خود قرار می گیرد،این دسترسی را خواهد داشت که شرکت‌های پخش مرتبط به حوزه خود را در آن منطقه رصد کند و قیمتها، کالاها و اطلاعات مربوطه را ببیند و بتواند از طریق این اپلیکیشن ثبت سفارش کند و ارتباط مستقیمی را با شرکت‌های توزیع و پخش و تولیدکننده داشته باشند.

متأسفانه صنعت پخش ایران صنعتی قدیمی با ساختاری سنتی است در این رابطه چه نظری دارید و چه راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات این صنعت دارید؟
جذب ویزیتور و نیروی فروش، پاشنه آشیل شرکت‌های توزیع و پخش در سال۱۴۰۳ خواهد بود. مسئله اینه که الان با ورود نسل جدید به بخش مدیریت شرکت‌های توزیع و پخش، نگرش سنتی درحال تغیر است و ابزارها و فناوری جدید جایگزین روش‌ها و مکانیزم‌های قدیمی در صنعت توزیع و پخش شده است. خیلی از شرکت‌هایی که اخیرا به صنعت بخش اضافه شدن با همین رویکرد تونستن که هزینه‌هاشون کمتر کنند و با سرعت بخشیدن به روند فروش سهم زیادی رو از شرکت‌هایی سنتی بگیرند. یکی از نکات جالب توجه اینکه در چند سال اخیر سرعت به روز شدن روش‌های فروش در بین فروشگاه داران نسبت به شرکتهای پخش بیشتر بوده و شاهد این هستیم‌که فروشگاها و فست فود‌ها و رستوران‌ها در ارائه خدمات آنلاین به مشتریانشان عملکرد بهتری داشتند.
ما در پروشا به عنوان اولین شرکت نرم افزاری در این حوزه توانسته ایم چیزی حدود پنجاه هزار فروشگاه فست فود و رستوران را در ۲3 استان کشور که غالبا از صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و سلولزی، انتشارات و… هستند در این شبکه فروش فعال کنیم و بزرگترین شبکه فروش مارکت پلیس صنعت پخش را در اختیار داریم.

لطفاً کمی در رابطه با مزایای استفاده از شبکه فروش POS+ توضیح دهید و بفرمایید این خدمات آیا نمونه مشابه در دنیا دارد؟
یکی از ویژگی‌های اصلی این شبکه فروش افزودن مشتریان بالقوه جدید و معرفی آنها به شرکت‌ها و تولیدکنندگان محصولات fmcg و همچنین یکپارچه سازی بستر خرید حضوری و آنلاین و تلفنی آنها در یک بستر فراگیر و جامع است. با توجه به چالش جذب و نگهداشت نیروی فروش بالاخص نسل Z که در حال حاضر نیروی کار کشور هستند , این شبکه فروش میتواند راه ارتباطی مستقیم و بدون واسطه بین فروشگاه و شرکت را ایجاد نماید و به عنوان ابزار برای پشتیبانی فروش، در ۲۴ ساعت شبانه روز امکان خدمت رسانی به مشتریان را خواهد داشت از دیگر امکانات این سیستم میتوان به تبلیغات در قالب اسلایدر، تیزر و اطلاعیه‌های هدفمند برای مخاطبین اصلی شرکت اشاره کرد و همچنین جهت جمع آوری اطلاعات بازار و تحلیل‌های مربوطه مورد نیاز شرکت‌ها ابزار تحقیقات بازار این سیستم با جامعه هدف مشخص نیز میتواند اطلاعات کارآمدی و کاملی را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد. از نکات قابل توجه در این نرم افزار می توانیم به امکانات تکمیلی و جامع دیگر آن اشاره کرد که با فراهم آوردن بخش‌های حسابداری،انبار، خزانه داری، توزیع و…. که همگی ابزار‌های مورد نیاز یک سازمان پخش هستند میتوان ادعا کرد که صفر تا صد فرآیندهای داخلی و خارجی شرکت‌های پخش را در این سیستم پوشش داده ایم.

چه دورنمایی را برای صنعت پخش ایران متصور هستید؟
پر واضح است که با توجه به پیش بینی‌های اقتصادی و سیاست‌های انقباضی اخیر دولت، سال آینده سالی بسیار سخت و چالش بر انگیز برای تمام کسب کار‌ها خواهد بود شرکت‌های که دارای تفکر سنتی هستند از بازار حذف خواهند شد و جای خودشون به سازمان‌های چابک و خلاق میدهند که با تغییرات بازار توانسته اند همسو شود و قطعا نام‌ها و برند‌های معتبری که به موقع نتوانسته اند با این تغیرات همگام شوند از این مسئله مستثنا نخواهند بود
آمار و مطالعات در کشور نشون میده که فروش آنلاین روز به روز سهم بیشتری از سرانه کل فروش کشور را به خود اختصاص داده و سال آتی به یکی از کانال اصلی فروش سازمان‌ها تبدیل خواهد شد
شرکت‌ها پخش سنتی راهی جز ایجاد کانال‌های موازی در کنار روش‌های فعلی خودشان ندارند و باید از الان به فکر بقا و کاهش هزینه‌ها فروش و بازاریابی و رقابت با شرکت‌های خلاق و چابکتر صنعت پخش باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر راه ارتباطی با این شرکت را ازطریق وب سایت www.proshasoft.com و تلفن شرکت ۰۲۱۷۴۶۵۲۰۰۰ خواهد بود.

 

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا