جگوارلندروور؛ از اولین انقلاب‌ها تا استراتژی‌های آینده
جگوارلندروور؛ از اولین انقلاب‌ها تا استراتژی‌های آینده
اقتصادسبز آنلاین: شرکت «جگوارلندروور» تولیدکننده خودرو چندملیتی که در زمینه خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، به‌خاطر طراحی بی‌نظیر و عملکرد بالا در صنعت خودرو به عنوان یک رهبر جهانی شناخته شده است.

سرویس بین‌الملل/ زهرا مازندرانی

اقتصادسبز آنلاین: شرکت «جگوارلندروور» تولیدکننده خودرو چندملیتی که در زمینه خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، به‌خاطر طراحی بی‌نظیر و عملکرد بالا در صنعت خودرو به عنوان یک رهبر جهانی شناخته شده است.

داستان این شرکت با دو برند افسانه‌ای «جگوار» و «لندروور» آغاز می‌شود که هرکدام با شخصیت منحصر به فرد خود سهمی ویژه در دنیای خودرو دارند. جگوار با الگوی طراحی خاص و اسپرت نسل‌ها را با تجربه رانندگی هیجان انگیز خود شگفت زده کرده است و از طرفی لندروور با تولید خودروهای قوی و چندمنظوره شهرتی جهانی را برای خود به ارمغان آورده‌اند.
در سال 2008 این دوشرکت به‌هم پیوستند و در زیر اسم جگوارلندروور، عملکردی ماجراجویانه در کنار لوکس بودن معرفی کردند.
جگوار که عضوی از برند معروف جگوارلندروور است، در سال 1922 با نام سوالوسایدکار توسط ویلیام لیانز تأسیس شد. این شرکت پس از جنگ جهانی دوم به جگوار تغییر نام داد و در سال 1966 به بریتیش موتور (شرکت خودرویی بریتانیایی) فروخته شد.دو سال بعد یعنی در سال 1968 جگوار با شرکت لیلندموتورز ادغام شد و بریتیش لیلند نام گرفت.در ابتدای دهه 1980 روند خصوصی‌سازی این شرکت آغاز شد و سرانجام در پی جدایی از بریتیش لیلند با نام کنونی یعنی جگوارکارز به ثبت رسید. در سال 1990 کلیه سهام جگوارکارز توسط شرکت فوردخریداری شد و قریب به دو دهه با مدیریت فورد به فعالیت خود ادامه داد.و در سال 2008 توسط تاتاموتورز از فورد خریداری شد.
لندروور ریشه در سال 1948 داردکه موریس فردیناند ویلکس که رئیس هیأت مدیره شرکت روور (که در ابتدا طراح دوچرخه‌های ایمن و بعد تولید خودرو و موتورسیکلت در آن زمان بود)، با هدف تولید خودروهای چهارچرخ محرک اقدام به طراحی و راه‌اندازی خط تولید لندروور کرد. شرکت لندروور در آن زمان زیرمجموعه لیلندموتورز به شمار می‌رفت تا اینکه در سال 1967بریتیش لیلند شرکت روور را تصاحب کرد.
در 1994 در پی خریداری روور توسط BMW برندلندروور نیز به این شرکت آلمانی واگذارگردید.در سال 2000برند BMW برای اولین بار اقدام به جداسازی برند لندروور از شرکت روور کرد و در اواخر سال 2000 به عنوان یک شرکت مستقل به کمپانی فورد فروخته شد و در سال 2008 در حالی که شرکت‌های مختلفی خواهان خریداری لندروور بودند سرانجام شرکت فورد دو شرکت زیرمجموعه خود را (جگوارکارز و لندروور) به طور همزمان به تاتاموتورز واگذار کرد.
در ماه ژوئن 2008 در پی ادغام جگوارکارز،لندروور و رنجروور گروه جگوارلندروور تحت مدیریت تاتاموتورز تشکیل شد.
در زیر به چندنمونه از نوآوری‌های جگوارلندروور در صنعت خودرو اشاره می‌کنیم.
خودروهای الکتریکی و هیبریدی: این شرکت برای توسعه فناوری‌های پاک و پایدار برای کاهش انشارات گازهای گلخانه‌ای و بهبود کارایی سوخت تلاش می‌کند.
فناوری‌های رانندگی خودکار: این شرکت به صورت فعال در زمینه تحقیق و توسعه رانندگی خودرکار فعالیت می‌کند. و با استفاده از سیستم‌های پیشرفته ADAS، با هدف ارتقای ایمنی و ارائه تجربه رانندگی بهتر به شما محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد.
فناوری‌های متصل به خودرو: هدف جگوار لندروور ارائه اتصال‌های بهتر، سرگرمی و راحتی برای مشتریان از طریق سیستم‌های سرگرمی داخل خودرو،اتصال با تلفن همراه و کنترل از راه دور از طریق تلفن همراه است و در میان این مسیر همچنین دنبال اخرین فناوری‌ها و پیشرفت است.
مواد سبک و آیرودینامیک: این شرکت برای بهبود کارایی و کاربردی بودن خودروهای خود از موادسبک و فناوری‌های آیرودینامیک پیشرفته استفاده می‌کند.این شرکت بهبود راندمان سوخت، کاهش مصرف سوخت و افزایش پایدرای خودروها را هدف قرار داده است.
سیستم‌های سرگرمی و تجربه کاربری پیشرفته:شرکت جگوارلندوور بر تجربه کاربری جذاب و فراگیر در داخل خودروهای خود تأکید دارد و از سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی‌های مختلف استفاده می‌کند که امکانات متنوعی از جمله نمایشگرهای لمسی و بزرگ پشتیبانی از نرم‌افزار‌های هوشمند، اتصال به اینترنت و دسترسی به سرویس‌های آنلاین را فراهم می‌کند.
تمامی این موردها فقط چندنمونه از طراحی نوآورانه انجام شده توسط این شرکت بوده. جگوارلندروور همچنین در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کند تا مرزهای فناوری خود را گسترش داده و راه‌حل‌های کاربردی برای آینده ارائه دهد.
همچنین لازم به ذکر است جگوارلندروور برای سال‌های پیش رو 4 چشم انداز اصلی دارد.
بازتصویرسازی برند جگوارلندروور به عنوان برندی تماما الکتریکی تا سال 2025
ارتقای رهبری در زمینه فناوری و خدمات دیجیتال
تبدیل برند جگوارلندروور به عنوان برند «صفرکربن» تا 2029
همکاری با شرکت‌ها و استارتاپ‌های کوچک و بزرگ در سراسر جهان
در کل، جگوارلندروور یک شرکت خودروسازی بریتانیایی با تاریخچه غنی است که به‌خاطر خودروهای لوکس خود شهرت دارد.جگوارلندروور به صورت جهانی فعالیت می‌کند و حضور قدرتمندی در بازارهای بزرگ جهانی دارد. مرکز مدیریت این شرکت در انگلستان واقع شده است.
این شرکت به نوآوری متعهد است و در صنعت خودروسازی فعالیت‌های زیادی انجام داده است.جگوارلندروور سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی، فناوری رانندگی خودکار، مواد سبک و پایدار و سیستم‌های سرگرمی پیشرفته‌ای انجام دادند.
این نوآوری‌ها نشان از تعهد رو به جلوی جگوارلندروور به خودروهای پایدار، پیشرفته و همچنین بر محوریت مشتری است.
جگوار لندروور شبکه جهانی از نمایندگی‌ها و مراکز خدماتی دارد که به مشتریان خود پشتیبانی عالی و خدمات پس از فروش فوق‌العاده‌ای ارائه می‌دهد. همچنین ایمنی را به عنوان یک الویت مهم در نظر گرفته تا با وجود ویژگی‌ها و سیستم‌های ایمنی پیشرفته محیطی ایمن برای رانندگی فراهم کند.
به‌طور خلاصه جگوارلندروور یک شرکت خودروسازی معتبر است که به‌خاطر خودروهای لوکس، فناوری‌های پیشرفته و تعهد به نوآوری شناخته می‌شود. جگوار لندروور به ارائه تجربه‌های رانندگی استثنایی، پایداری و رضایت مشتری می‌پردازد.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا