حضور 190 کشور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و نوشیدنی Gulfood در دبی
حضور 190 کشور در نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و نوشیدنی Gulfood در دبی
اقتصادسبز آنلاین: مرکز تجارت جهانی دبی تاریخ راه اندازی بیست و نهمین نمایشگاه گلفود، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سالانه در بخش غذا و نوشیدنی در جهان را از 19 تا 23 فوریه اعلام کرد.

اقتصادسبز آنلاین: مرکز تجارت جهانی دبی تاریخ راه اندازی بیست و نهمین نمایشگاه گلفود، یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سالانه در بخش غذا و نوشیدنی در جهان را از 19 تا 23 فوریه اعلام کرد. قرار است در این نمایشگاه بیش از 5500 غرفه‌دار و بازدیدکننده از بیش از 190 کشور جهان در 24 سالن در فضای نمایشگاهی مرکز تجارت جهانی دبی حضور یابند. این نمایشگاه امسال بر نوآوری‌ها در فناوری کشاورزی (بازاری که انتظار می‌رود تا سال 2030 تقریباً دو برابر شود)، استفاده روزافزون از فناوری‌های هوش مصنوعی در تولید مواد غذایی، و کاهش هدررفت و ضایعات مواد غذایی (که بیش از یک سوم مواد غذایی جهان را تشکیل می‌دهد) و بحث در مورد نقش مشارکت خصوصی و سرمایه گذاری در جایگزین‌های پروتئین، مانند گوشت فرآوری شده، در کاهش محرومیت غذایی و تامین غذا برای جمعیت جهان تا سال 2050 تمرکز دارد.
تریکسی لوه میرمند، معاون اجرایی نمایشگاه‌ها و مدیریت رویدادها در مرکز تجارت جهانی دبی، در مورد این موضوع گفت: «گلفود یکی از اولین فرصت‌های جهانی امسال برای آشنایی با برجسته‌ترین شرکت‌های متخصص در زمینه غذا و غذا است. بخش نوشیدنی و کسب دانش و تخصص از مشهورترین کارشناسان پیش بینی. فرصت‌ها و ایجاد مشارکت‌های جدید، با توجه به رسیدن این بخش به افق‌های جدیدی که توسط فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه، مانند هوش مصنوعی شکل گرفته است.» در Gulfood سال جاری با شعار «غذای واقعی با مشارکت قوی»، برخی برندهای منطقه و جهان از جمله فود، لبنیات العین، آمریکانا، دیلمه، نوشیدنی‌هایپ، انجمن صادرات ماهی پرورشی ژاپن، JBS، Lactalis و گوشت انتاریو، مونین، تیلدا و ویلمار حضور خواهند داشت. پیش بینی می‌شود فرصت‌های تجاری به ارزش بیش از 12 میلیارد دلار در این نمایشگاه ایجاد شود و کشورهایی نظیر ارمنستان، آذربایجان و ونزوئلا برای اولین بار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. کنفرانس Gulfood Inspire در حاشیه این نمایشگاه طیف وسیعی از موضوعات پرطرفدار از جمله آینده تحول دیجیتال با پشتیبانی فناوری و نوآوری‌های پیشگام، انتقال از سیستم غذایی خطی به سیستم دایره‌ای، و بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی، سیستم جهانی غذا با محوریت ایمنی، امنیت و شفافیت مواد غذایی را مورد بحث قرار می‌دهد.بیش از 200 شخصیت برجسته از جمله وزرا، رهبران بخش جهانی غذا و نوشیدنی، کارآفرینان، کارشناسان آینده، سرآشپزها، دانشمندان و دانشگاهیان از رشته‌های مختلف این بخش در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. همچنین رویداد Top Table به عنوان بخشی از Gulfood با شرکت گروه بزرگی از سرآشپزهای مشهور جهان برگزار می‌شود. این رویداد شامل روش های پخت سنتی و ترویج مواد اولیه سنتی و پخت غذاهای بین المللی است. در طول پنج روز نمایشگاه، بیش از 100 سرآشپز طیف وسیعی از غذاهای مختلف را از طریق مجموعه ای از درس های آموزشی و گفتگو با سرآشپزها ارائه می دهند. رویداد جهانی آشپزی دبی که در دوره قبلی این نمایشگاه راه اندازی شده بود، همچنین مجموعه‌ای از تجربه‌های غذاخوری در مناطق مختلف دبی را ارائه می دهد. این رویداد بستری را برای سرآشپزهای محلی فراهم می‌کند تا به طور یکپارچه با سرآشپزهای مشهور سراسر جهان همکاری کنند.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا