دو کتاب سفرنامه گل‌شناسی و خوشه‌های تثبیت شده منتشر شد
دو کتاب سفرنامه گل‌شناسی و خوشه‌های تثبیت شده منتشر شد
اقتصادسبز آنلاین: یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در ادامه تالیف مجموعه کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری ...

اقتصادسبز آنلاین: یکی از متخصصان شرکت ملی حفاری ایران در ادامه تالیف مجموعه کتاب‌های فنی و تخصصی مرتبط با صنعت نفت و حفاری، به تازگی دو کتاب « سفرنامه گل‌شناسی» و «خوشه‌های تثبیت شده» را منتشر و برای استفاده علاقه‌مندان و دانش پژوهان به بازار کتاب ارایه داد.

به گزارش خبرنگار ما، احمد بهرامی عیسی آبادی، در این‌باره توضیح داد: کتاب خوشه‌های تثبیت شده در خصوص پیشامدهای موردی در عملیات کنترل جامدات و مدیریت پسماند و همچنین تاریخچه استقرار تجهیزات کنترل جامدات و مدیریت پسماند در شرکت ملی حفاری ایران است.
وی گفت: کتاب سفرنامه گل شناسی نیز در ارتباط با پیشامدهای موردی در خصوص سیالات حفاری در میادین خشکی، فرا ساحل (دریا) و چاه‌های زمین گرمایی (ژئو ترمال) می‌باشد که کتاب نخست در 220 صفحه و کتاب دوم در 196 صفحه هر کدام در یک هزار نسخه تالیف گردیده است.
بهرامی عیسی آبادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی (نفت – حفاری) است و 32 سال سابقه خدمت در مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری و در بخش‌های سیالات حفاری، کنترل جامدات، مدیریت پسماند و تعمیر اساسی تجهیزات مربوط به سیالات حفاری را دارد هدف از تالیف این کتاب‌ها را استفاده از تجارب مثبت و اجتناب از پیشامدهای موردی در عملیات که منجر به کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از اتفاقات ناخواسته در عملیات، صیانت از منابع و نیروی انسانی، اشتراک گذاری تجربیات در روش‌های عملیاتی و مستند سازی عملیات عنوان کرد.
پژوهشگر برتر شرکت ملی حفاری در سال ۹۹ با بیان اینکه برنامه ریزی برای نوشتن و انتشار کتاب را از یک دهه قبل آغاز نموده، افزود: تاکنون موفق به انتشار 11 عنوان کتاب‌های فنی و تخصصی و با ماهیت آموزشی از جمله تحت عناوین « سیالات حفاری کاربردی» ،« سیالات حفاری زمین گرمایی»، «کنترل جامدات و مدیریت پسماند (مشترک)»، مبانی سیالات و اصول چاه پیمایی (مشترک) » ، « 120 شگرد در راهبری سیالات (به دو زبان فارسی و انگلیسی)» شده است.
وی با این توضیح که در زمان حاضر کتاب « سیالات حفاری» در دو جلد با یک هزار و 400 صفحه و کتاب « هووف اشگفت» در موضوع هرز روی سیالات را زیر چاپ دارد، اظهار کرد: از ویژگی‌های این کتاب‌‌ها بیان مطالب علمی و تجربی در قالب حکایت و روایت‌هایی است که بر روی دستگاه‌های حفاری اتفاق افتاده و دارای جنبه‌های کاربردی است.
بهرامی عیسی آبادی ضمن آرزوی موفقیت برای همکاران صنعت نفت، اظهارکرد: امید دارم کارکنان با همکاری سازمان‌های متبوع بتواند تجارب فنی خود را جهت استفاده آیندگان مستند سازی و شرکت‌ها در تعامل دو سویه از ظرفیت نیروی انسانی خود نهایت استفاده را به عمل آورند. / روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران