لزوم جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس
لزوم جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس
اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان شیلات ایران، بر جلب و جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس تاکید کرد.

اقتصادسبز آنلاین: رییس سازمان شیلات ایران، بر جلب و جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر نبی‌ا… خون میرزایی، رییس سازمان شیلات ایران، در حاشیه سفر یک روزه خود به این استان، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، استان گیلان را قطب برجسته فعالیت‌های شیلاتی در رده‌های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته‌ها دانست و گفت: به دنبال جلب و جذب سرمایه‌گذاران برای پرورش ماهی در قفس هستیم.
به گفته وی، خوشبختانه ظرفیت‌های شیلاتی کشور با افزایش سرمایه‌گذاری روبرو است و امیدواریم تقاضا در این زمینه بالاتر رود.
رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به مصرف سرانه ماهی در سال ۱۳۵۷ که یک کیلوگرم در سال بوده است، عنوان کرد: در سال گذشته عدد میانگین کشوری به 13.3 کیلوگرم رسیده است که باز در استان گیلان مصرف سرانه بیشتر از این آمار است.

بیشتر بخوانید: ۲۰۲۱ سال سخت پرورش گوشت پرندگان

وی تصریح کرد: استان گیلان استانی است که مصرف سرانه‌اش از میانگین کشوری بالاتر است.
خون میرزایی طبق مطالعات پرورش ماهی را با توجه به ظرفیت دریای خزر یک میلیون تن دانست و اذعان کرد: بخش قابل توجه‌ای از آن در غرب دریا و حوزه استان گیلان است.
گفتنی است؛ رییس سازمان شیلات ایران به همراه نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و معاون امور استان‌ها و مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه در سازمان شیلات ایران عصر دیروز (سه شنبه، ۱۴ بهمن) برای حضور در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی و همچنین بازدید از طرح‌های صیادی و شیلاتی وارد این استان شدند. / پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی