مطالبه‌ حقوق تولیدکنندگان مهمترین برنامه‌ فدراسیون صنایع غذایی
مطالبه‌ حقوق تولیدکنندگان مهمترین برنامه‌ فدراسیون صنایع غذایی
اقتصادسبز آنلاین: دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی در سال پیش‌رو مطالبه‌گری حقوق تولیدکنندگان است.

اقتصادسبز آنلاین: دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی در سال پیش‌رو مطالبه‌گری حقوق تولیدکنندگان است.

به گزارش خبرنگار ما، محس نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران، اظهار داشت: در سال‌جاری برای بررسی مشکلاتی که در حوزه تولید به‌وجود آمده و تحقق مطالبات تولیدکنندگان مراودات و نشست‌هایی را با وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر جهاد کشاورزی انجام خواهیم داد تا به مشکلات فعالان بخش تولید رسیدگی شود. اجرای قانون بهبود فضای کسب‌وکار برای توسعه تولید و رونق اقتصادی از دغدغه‌های مهم فدراسیون صنایع غذایی است.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبریعنوان کرد: نام‌گذاری سال۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» درحالی است که سال‌های قبل نیز باعنوان «رونق تولید» و «جهش تولید» نام‌گذاری شده بود. اصرار مقام معظم رهبری به تحقق شعار سال و تکرار مجدد یک رهنمون برای چندمین سال متوالی نشان از اهمیت و حساسیت بخش تولید در کشور دارد.
نقاشی گفت: وقتی رهبر ایران اسلامی در سال۱۴۰۰ با تأکید بر موضوع تولید، با انتخاب نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای چندمین‌بار بر یک موضوع اصرار می‌ورزند، به این معناست که چشم‌اندازها و هدف‌گذاری‌های ترسیم شده در این حوزه تاکنون محقق نشده است.

بیشتر بخوانید: صادرات شیرینی و شکلات ایرانی به قلب اروپا

وی گفت: در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا در جهان،کشور ما برخلاف دیگر کشورها شاهد هجوم مردم برای خرید از فروشگاه‌ها و خالی شدن فروشگاه‌ها نبود که این مهم تنها به‌واسطه تلاش فعالان صنعت غذایی و ظرفیت‌های بالای موجود در این حوزه فراهم شد.
دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران درباره مشکلات تولیدکنندگان در شرایط تحریم و شیوع کرونا گفت: متأسفانه برخی بانک‌ها بدون توجه به شرایط موجود، دیرکرد بدهی‌ها را با سود مرکب محاسبه می‌کنند که این اقدام به تعطیلی و ورشکستگی برخی از کارخانه‌های تولیدی در سال گذشته منجر شد. سازمان امور مالیاتی نیز در سال گذشته فشار مضاعفی بر بنگاه‌های اقتصادی وارد کرد.
نقاشی تصریح کرد: لازم است مجلس حمایت از تولید را در کشور قانونی کند و تشکل‌های تولیدی به‌عنوان حامیان تولیدکنندگان جریان‌های ضدتولید و کارشکنان را در ادارات به مقامات قضایی معرفی کنند.
وی بازگشت قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی، مسدود نشدن حساب‌های بانکی برای مبالغ اندک، حذف مالیات بر ارزش‌افزوده از صنایع غذایی، کاهش مالیات بر عملکرد از صنایع غذایی، ایجاد صندوق بیمه به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت بی‌رویه سوخت و انرژی را راهکارهای دیگر تحقق شعار سال برشمرد.

برای توسعه چاره‌ای جز حمایت از تولید نداریم
دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران با اشاره به این‌که برای توسعه کشور چاره‌ای جز حمایت از تولید نداریم، افزود: بعد از نام‌گذاری سال۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران ۲۴راهکار را در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد که اگر این راهکارها در مجلس و دولت پیاده نشود، مشکلات تولید در کشور به‌همین منوال ادامه خواهد داشت. / پات