میزان خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن نزدیک شد
میزان خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن نزدیک شد
اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان به میزان بیش از یک میلیون تن نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار تن گندم خریداری شده است.

اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان به میزان بیش از یک میلیون تن نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴ میلیون و ۸۵۲ هزار تن گندم خریداری شده است.

«سید سعید راد»، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: سال گذشته میزان ۳ میلیون و ۷۸۴ هزار تن گندم خریداری شده بود.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اعلام این که افزایش خرید تضمینی گندم در سال جاری، یک میلیون و ۶۸ هزار تن از سال گذشته بیشتر شده است، اظهار داشت: خرید گندم از کشاورزان در بهار ۱۴۰۲، در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است.
گفتنی است، به ترتیب استان‌های فارس با ۳۸۲ هزار تن، خوزستان با ۳۵۹ هزار تن، ایلام با ۱۱۵ هزار تن و بوشهر با ۱۰۲ هزار تن بیشترین افزایش خرید گندم را در مقایسه با سال گذشته داشته‌اند و از سوی دیگر، به ترتیب استان‌های بوشهر با ۴۷۲ درصد، یزد با ۳۷۹ درصد، لرستان با ۱۵۶ درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۲ درصد و کرمانشاه با ۱۱۱ درصد بیشترین رشد خرید گندم را نسبت به سال قبل تجربه کرده‌اند.

  • منبع خبر : ایرنا