هوشمندسازی روابط عمومی‌ بخش کشاورزی با توسعه فضای مجازی/ اعتمادبخشی به مردم و مقابله با تحریف به ابزارهای نوین ارتباطی نیاز دارد
هوشمندسازی روابط عمومی‌ بخش کشاورزی با توسعه فضای مجازی/ اعتمادبخشی به مردم و مقابله با تحریف به ابزارهای نوین ارتباطی نیاز دارد
اقتصادسبز آنلاین: مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی ایفای نقش وزارت جهادکشاورزی در خط مقدم تامین امنیت غذایی ...

اقتصادسبز آنلاین: مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی ایفای نقش وزارت جهادکشاورزی در خط مقدم تامین امنیت غذایی را در توسعه فضای مجازی، هوشمندسازی روابط عمومی‌ها در رصد، پایش و تولید محتوا به منظور اطلاع‌رسانی دقیق به مخاطبان و مدیریت افکار مخاطبان دانست و بر تجهیز روابط‌عمومی به ابزار نوین ارتباطی -‌ رسانه‌ای تاکید کرد.

فاطمه زارعان، مشاور وزیر جهادکشاورزی و رییس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی ایفای نقش وزارت جهادکشاورزی، امروز شنبه در نخستین روز از همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: کار روابط عمومی بخش کشاورزی در این زمان با توجه به سلطه فضای مجازی، متفاوت و دشوار است و به تلاش‌ بیشتر برای اعتمادسازی و اعتمادبخشی به مردم، مقابله با تحریف و تخریب‌، امیدآفرینی و تسلط بر ابزار نوین ارتباطی نیاز دارد.
زارعان در همین حال تصریح کرد: روابط عمومی بخش کشاورزی برای اثرگذاری بیشتر در انجام وظیفه جهاد تبیین بر اساس تاکید مقام معظم رهبری، نیازمند برنامه عمل متفاوت از گذشته است.
وی افزود: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در دوران وزارت محمدعلی نیکبخت با توجه به چالش‌های موجود در زمینه نهاده‌ها و تامین گوشت و مرغ مورد نیاز کشور، در نخستین اقدام، کارگروه‌های مختلف را برای تولید محتوی و انتشار از جمله کارگروه‌های تولید محتوی، فضای مجازی، حقوقی و اتاق فکر برای مخاطبان مختلف تشکیل داده است.
مشاور وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: تشکیل این کارگروه‌ها برای نخستین بار به رفع بحران در حوزه کالاهای اساسی کمک کرد.
وی اضافه کرد: ما در این مدت توانستیم گروه تولید محتوی را در حوزه مستندسازی، گزارش‌های تصویری و مردمی و موشن گرافی ارتقا دهیم.
زارعان افزود: در حال حاضر مرکز روابط عمومی، دفتر نمایندگی ولی فقیه، مرکز تحقیق و ترویج، بسیج، شبکه‌های اجتماعی، نشریات تخصصی، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما همگی کارخانه تولید محتوای وزارت جهاد کشاورزی را شکل داده‌اند.
وی با بیان این که رویکرد و برنامه ارتباطی مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تدوین شده، گفت: این برنامه به تمام روابط عمومی‌های بخش کشاورزی در استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است.
زارعان با بیان این که هر کشاورز، یک خبرنگار است، ابراز داشت: از دیگر اقدامات ما این است که از کشاورزان خواسته‌ایم خبرهای خوب خود را اطلاع‌رسانی کنند.
وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و اطلاع یابی زمانی محقق می‌شود که افکار عمومی را خوب بشناسیم و بدانیم در اطرافمان چه می‌گذرد.
مشاور وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: تاکید ما این است؛ تصویر درستی از دولت و عملکردها و برنامه‌های بخش کشاورزی به مردم ارایه دهیم و از تناقض‌گویی مسوولان و اختلاف با سایر دستگاه‌ها پرهیز کنیم.
وی به بخشی از دستاوردهای مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: از جمله دستاوردهای این مرکز طی امسال تهیه ۳ هزار و ۶۷۰ محصول رسانه‌ای شامل خبر، گزارش، مصاحبه، ۶۸ هزار و ۶۸۵ دقیقه فیلمبرداری، ۱۱۸ هزار و ۴۱۳ فریم عکاسی، ۱۶۶ کلیپ و گزارش موضوعی، ۲ هزار و ۴۰ تولید رسانه‌ای کشاورز نیوز به عنوان یکی از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، ۸۵ گزارش تصویری، ۸۵ اینفوگرافی، ایجاد ۱۹ فضای محیطی برای مراسم و مناسبت‌ها و ۱۹۷ مورد پاسخ به انتقادها از بخش کشاورزی بوده است.
بنابر این گزارش، همایش سراسری مدیران روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی روزهای ۱۲ و ۱۳ اسفند در سالن اجتماعات توسعه وزارت جهادکشاورزی با حضور مسوولان و مدیران روابط عمومی معاونت‌های تخصصی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسه‌ها و سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها برگزار می‌شود. / پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا