۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد
۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر پول خرید گندم به کشاورزان پرداخت شد
اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان خبر داد.

اقتصادسبز آنلاین: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان خبر داد.

از فروردین‌ امسال ‌خرید تضمینی گندم‌ در کشور آغاز شده‌ اما هنوز بخشی از پول آن به گندمکاران پرداخت نشده است، در این راستا کشاورزان خواستار پرداخت به موقع پول گندم هستند، امروز مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران خبر داد.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، صبح امروز از پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر از پول گندم‌های خریداری شده به کشاورزان سراسر کشور خبر داد و گفت: با واریز این مقدار، تاکنون ۵۰ هزار و ۵۶۹ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به گندمکاران سراسر کشور پرداخت شده است. این مسئول به بدهی باقی مانده دولت به گندمکاران اشاره ای نکرده است.
سید سعید راد با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان در بهار ۱۴۰۲ نسبت به بهار ۱۴۰۱، بیش از ۲۸ درصد رشد داشته است، افزود: میزان خرید محصول راهبردی گندم از کشاورزان تاکنون به ۴ میلیون و ۷۷۳ هزار تُن رسیده است.
پیگیری های روز گذشته خبرنگار فارس از معاون وزیر جهاد کشاورزی حاکی از پرداخت مطالبات گندمکاران در هفته جاری بود به طوری که علیرضا مهاجرمعاون زارعت وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت:‌ «دولت گفته بود که پول گندمکاران را در دو هفته آینده پرداخت می‌کند و یک هفته هم از این زمان گذشته است و طبق وعده دولت، تا یک هفته آینده باید پول گندمکاران پرداخت شود.»
علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران پیش از این گفته بود: فقط ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بهای گندم خریداری شده پرداخت شده است. این در حالی است که بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران 17 تیر گفته بود؛ تاکنون ۳ میلیون و ۴۶۰ هزار تن گندم توسط وزارت جهادکشاورزی خریداری و با اعتبارات تخصیص یافته ۵۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده‌ است.
‌کاربران فارس با ثبت پویشی تحت عنوان «‌مطالبات گندم‌کاران به موقع واریز شود»، در فارسِ من، اعلام کرده‌اند: «خرید تضمینی گندم با بهای ۱۵ هزار تومان جز ضعیف نگه داشتن قشر زحمتکش کشاورزان نیست. این همه جلسه، تصویب و تبصره جز اتلاف انرژی چه چیزی است؟ دولت سال گذشته با تأخیر۴۰ روزه مطالبه گندم‌کاران را پرداخت کرد و امسال قرار بود فوراً واریز کند اما واریز نشد این در حالی است که مطالبات گندمکاران باید به موقع واریز شود چرا که ارزش پول ملی امروز تا فردا ثبات ندارد؛ کشاورزان را حمایت کنید».

 

  • منبع خبر : فارس