«ایران گرین» ۲۰۲۳ علمی‌تر از سال‌های قبل
«ایران گرین» ۲۰۲۳ علمی‌تر از سال‌های قبل
اقتصادسبز آنلاین: رییس کنفرانس ایران گرین از متفاوت بودن این کنفرانس در سال 1402 خبر داد و گفت‌: تمرکز بیشتر کنفرانس بر روی پنل‌های جداگانه تخصصی با تمرکز جغرافیایی کشورهای تولیدکننده غلات که با ایران کار می‌‌کنند، است.

اقتصادسبز آنلاین: رییس کنفرانس ایران گرین از متفاوت بودن این کنفرانس در سال 1402 خبر داد و گفت‌: تمرکز بیشتر کنفرانس بر روی پنل‌های جداگانه تخصصی با تمرکز جغرافیایی کشورهای تولیدکننده غلات که با ایران کار می‌‌کنند، است.

دکتر سید محمد حسین ضیاییان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ایران گرین، بزرگترین گردهمایی علمی-تجاری حوزه غلات از مزرعه تا سفره برای علاقمندان به بازارغلات ایران است که به برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی و ورک شاپ‌های تخصصی با حضورفعالان و دست اندرکاران اصلی حوزه صنعت غلات می‌‌پردازد. تمرکز «ایران گرین» بر بازار استراتژیک ایران است و سعی دارد تا فعالان بخش خصوصی و دولتی را زیر یک سقف گرد هم آورد.
وی اهداف برگزاری این کنفرانس اینگونه بیان کرد:
– اطلاع‌رسانی در مورد تکنولوژی‌های جدید در زمینه ماشین آلات، تولید و بازرگانی به افراد و سازمان‌های علاقه‌مند به چرخه کامل غلات
– برگزاری سمینارهای پژوهشی در زمینه غلات و دعوت از متخصصین جهت تبادل اطلاعات با علاقه‌مندان
– برگزاری سالیانه کنفرانس جهت ایجاد ارتباط بین شرکت‌ها و سازمان‌ها و افراد در زمینه تولید و بهره‌برداری غلات و تکنولوژی مدرن
– کاهش و برطرف نمودن موانع در بخش غلات از قبیل واردات، صادرات، بازرگانی و امور بانکی
– ایجاد پل ارتباطی با شرکت‌ها، سازمان‌ها و گروه‌های مختلف خارجی
– به وجود آوردن راهکارهای مناسب جهت رفع موانع در انجام امور بانکی و حقوقی
– ایجاد بخش علمی با دعوت از اساتید مرتبط، جهت سخنرانی و تبادل اطلاعات و آگاهی در این زمینه در راستای آشنایی با مسائل روز غلات از مزرعه تا منزل
عضو هیأت مدیره کنفرانس ایران گرین با بیان این‌که همایش سال جاری با تمرکز بیشتر بر موارد علمی برگزار ‌می‌‌شود گفت‌: پنل‌های این دوره از کنفرانس شامل بخش‌های بنادر و سیلوسازی، تجارت دریای خزر، تجارت دریای سیاه، دام، طیور و آبزیان، گندم، آرد و صنایع وابسته، نوآوری، بانکی و حقوقی است. همچنین ریاست کمیته علمی این دوره از کنفرانس با دکتر یزدجردی است و در بخش سخنرانی‌های انفرادی نیز به موضوعاتی مانند وضعیت آب و هواشناسی و دانه‌های روغنی و…پرداخته می‌‌شود.
وی افزود: همچنین با توجه به موضوعاتی همچون مقررات جدید بانک مرکزی برای تخصیص ارز و حضور پررنگ شرکت‌های الگوبردار منطقه در زمینه تکنولوژی و افزودنی‌ها و مکمل‌های غلات و نیاز به فضای مناسب‌تر برای ارائه درگاه‌های تخصصی تصمیم‌گیری شده است.
دکتر ضیاییان ‌همچنین ‌درباره برگزاری کنفرانس ایران گرین در ژنو که در اردیبهشت‌ماه برگزار شد گفت: برای نخستین‌بار در تاریخ کنفرانس‌های بین‌المللی غلات، تفاهم‌نامه‌ای با کنفرانس گرین کام (Grain com)، بزرگ‌ترین کنفرانس غلات امضا شده است که بر این اساس قرار شد از این به بعد کنفرانس‌های که در ایران یا حتی کشور‌های همجوار آن برگزار می‌شود به موضوعی فراتر از غلات ایران یعنی غلات آسیای میانه و… پرداخته شود. لازم به ذکر است‌، در کنفرانسی که در سوییس برگزار شد پنلی که به منظور سخنرانی هیأت ایرانی اختصاص یافته بود مورد استقبال حضار قرار گرفت.

 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا