جستجویی ماجراجویانه برای پیدا کردن طعم‌های جدید
جستجویی ماجراجویانه برای پیدا کردن طعم‌های جدید
اقتصادسبز آنلاین: روزانه ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان قهوه مصرف می کنند. به نظر می‌رسد انواع بی شماری از نوشیدنی‌های قهوه و روش‌های تهیه آنها وجود دارد. از اسپرسوی غنی و خامه‌ای گرفته تا لاته‌های شیری‌، انتخاب برای نوشیدن قهوه این روزها بسیار زیاد است.

زهرا مازندرانی

سرویس بین الملل: روزانه ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان قهوه مصرف می کنند. به نظر می‌رسد انواع بی شماری از نوشیدنی‌های قهوه و روش‌های تهیه آنها وجود دارد. از اسپرسوی غنی و خامه‌ای گرفته تا لاته‌های شیری ، انتخاب برای نوشیدن قهوه این روزها بسیار زیاد است.
در این شماره از اقتصاد‌سبز ‌ما ویژگی‌های منحصر به فرد هر نوشیدنی، نحوه ساخت آنها، تفاوت قهوه‌ها، شباهت‌های آنها با سایر نوشیدنی‌های مبتنی بر قهوه و موارد دیگر را توضیح می‌دهیم. بنابراین اگر می‌خواهید تفاوت بین سفید صاف و کورتادو، سیاه بلند و آمریکانو را بدانید، یا به سادگی می‌خواهید نوشیدنی‌های جدید و عجیب و غریب تهیه شده با قهوه از سراسر جهان را پیدا کنید، با ما همراه باشید.
قهوه‌های داغ محبوب ترین نوشیدنی‌های قهوه هستند. متداول‌ترین روش دم کردن قهوه با آب گرم است. دمای سرو بر توانایی ما در درک طعم‌ها و عطرهای خاص تأثیر می‌گذارد، بنابراین قهوه دم‌شده و داغ، بو و طعم شدیدتری نسبت به قهوه سرد خواهد داشت. در اینجا انواع قهوه داغ را که به احتمال زیاد با آنها روبرو خواهید شد، آورده شده است.

1. Black Coffee
قهوه سیاه ترکیبی از آب و قهوه است که بدون شیر یا خامه سرو می‌شود.
2. Espresso
اسپرسو یک نوع قهوه معروف ایتالیایی است. دستگاه اسپرسوساز با فشار دادن بخار با فشار بالا از طریق دانه‌های آسیاب شده قهوه برای تولید اسپرسو کار می کند. نتیجه این کار یک قهوه بسیار غلیظ با طعمی قوی است که به عنوان پایه بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه دیگر از جمله کاپوچینو، ماکیاتو و آمریکانو استفاده می شود.
3. Americano
آمریکانو یک شات اسپرسو است که در یک فنجان بزرگ سرو می شود و روی آن آب داغ قرار می‌گیرد. نتیجه، قهوه ای سبک تر از اسپرسو است. برخی بر این باورند که این نام از سربازان آمریکایی در ایتالیا در طول جنگ جهانی دوم گرفته شده است که از آب برای جیره بندی اسپرسو در آن زمان استفاده می‌کردند.
4. Long Black
این قهوه یک شات اسپرسو است که به آب داغ اضافه می‌شود. اساساً همان آمریکانو است، اما ترتیبی که در آن اسپرسو و آب اضافه می کنید برعکس است.
5. Latte
لاته با یک قسمت اسپرسو، دو قسمت شیر بخار شده و یک لایه کوچک کف شیر درست می‌شود. یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خانواده اسپرسو است و به دلیل نسبت شیر بیشتر، طعم شیری بیشتری نسبت به کاپوچینو دارد.
6. Cappuccino
کاپوچینو از یک قسمت اسپرسو، یک قسمت شیر بخار شده و یک قسمت کف شیر تهیه می‌شود. اغلب بر روی آن پودر شکلات یا دارچین می پاشند. کاپوچینو محبوب ترین نوع قهوه برای فقط صبحانه در ایتالیا است اما در سایر نقاط جهان در تمام ساعات روز مصرف می‌شود.
7. Flat White
فلت وایت ‌با دو شات اسپرسو، شیر بخار شده و بدون کف شیر درست می‌شود. طعم اسپرسو همچنان بر عطر حاکم است، در حالی که شیر به عنوان یک طعم حمایت کننده عمل می کند.
8. Macchiato
ماکیاتو با یک شات اسپرسو با مقدار کمی شیر یا کف شیر درست می شود. با توجه به جایی که در جهان هستید، ماکیاتو ممکن است متفاوت تهیه شود. طعم آن بسیار شبیه به اسپرسو است اما به‌دلیل افزودن شیر چندان هم قوی نیست.
9. Latte Macchiato
نسخه کمی لذت بخش تر از موارد فوق، یک ماکیاتو لاته است که روی آن یک شات اسپرسو ریخته شده است. با اولین جرعه متوجه طعمی پررنگ تر از اسپرسو می شوید که با ترکیب با خامه طعم بهتری پیدا می‌کند. لاته ماکیاتو با لاته فرق می‌کند‌.
10. Cafe Au Lait
کافه اوله (Café Au Lait) چیست؟ به زبان فرانسه به معنای قهوه با شیر است و در واقع محتویات و نسبت این نوع قهوه از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در فرانسه، جایی که منشا این نوشیدنی است، یک شات اسپرسو با شیر گرم است.
11. Cortado
قهوه کورتادو با اسپرسو، قسمت شیر بخار داده شده و بدون کف درست می‌شود. این نوشیدنی محبوب در اسپانیا، پرتغال و آمریکای لاتین طرفداران زیادی دارد.
12. Mocha Latte
موکا لاته را نباید با موکاچینو اشتباه گرفت و معمولاً حاوی اسپرسو، شکلات یا کاکائو، شیر بخار داده شده و کف شیر است، اما می تواند شامل خامه فرم گرفته نیز باشد. هنوز هم طعم قوی قهوه با طعم شیرین شکلات دارد.
13. Ristretto
این قهوه یک شات اسپرسو است که مانند اسپرسوی معمولی اما با نصف مقدار آب تهیه می‌شود. بنابراین محصول نهایی یک شات اسپرسو غلیظ تر با طعم کمی متفاوت‌تر است.
14. Lungo
این قهوه یک شات اسپرسو است که برای مدت زمان بیشتری دم کشیده می شود. این نام از کلمه ایتالیایی “lungo” به معنای بلند گرفته شده است یعنی یک اسپرسوی طولانی. لانگو آب بیشتری دارد و در نتیجه در مقایسه با اسپرسو معمولی رقیق‌تر می‌شود.
15. Turkish Coffee
قهوه ترک با استفاده از تفاله‌های بسیار ریز قهوه جوشانده شده و با آب و شکر در قهوه ساز تهیه می‌شود. این روش دم کردن یک روش سنتی نوشیدن قهوه در سراسر خاورمیانه و برخی از نقاط اروپا است. قهوه ترک طعم بسیار قوی و شیرینی دارد.
16. Red Eye
قهوه چشم قرمز از ترکیب یک شات اسپرسو با قهوه دم کرده است که معمولاً از طریق دستگاه قهوه‌ساز تهیه می شود و بدون شیر سرو می‌شود.
17. Doppio
اسپرسو دوپیو دو شات اسپرسو است. طعم آن دقیقاً مشابه اسپرسو است.
18. Marocchino
ماروچینو یکی دیگر از قهوه‌های ایتالیایی است که با یک شات اسپرسو شروع می شود، سپس یک لایه پودر کاکائو روی آن، یک لایه کف شیر و در نهایت با یک لایه پودر کاکائو آماده می شود.
19. Espressino
اسپرسینو بسیار شبیه به ماروچینو است، فقط لایه‌های متفاوتی دارد. با یک لایه پودر کاکائو شروع می‌شود، سپس اسپرسو و شیر کف کرده روی آن قرار می‌گیرند. در نهایت، با گردگیری دیگری از پودر کاکائو آماده می شود.
20. Bicerin
اگر از ماروچینو یا اسپرسینو لذت می‌برید، احتمالا از نوشیدنی قهوه بیچرین هم لذت خواهید برد. بیچرین یکی دیگر از نوشیدنی‌های ایتالیایی بر پایه قهوه است که با قهوه، شکلات و خامه تهیه می‌شود. با یک شات اسپرسو شروع می‌شود، سپس شکلات داغ و روی آن یک لایه خامه زده می‌شود.
21. Caffe Breve
یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو است که شبیه به کاپوچینوست اما طعمی متفاوت و لطیف تر از آن دارد که این نوشیدنی را متمایز می‌کند.
22. Piccolo Latte
پیکولو لاته واژه پیکولو در زبان ایتالیایی به معنی کوچک می‌باشد‌؛ و پیکولو لاته را می‌توان یک کافه لاته کوچک و مینی در نظر گرفت، و شامل یک شات قهوه رستریتو ( ۱۵ تا ۲۰ میلی‌‌لیتر‌) و ۶۰ میلی‌لیتر شیر گرم و بخاردیده با بافت مخملی بر روی آن می‌باشد.
23. Espresso Con Panna
اسپرسو کُن پانا به معنی «اسپرسو با خامه» قهوه اسپرسو سینگل یا دوبل است که همراه خامه زده‌شده بر روی آن سرو می‌شود. اسپرسو کُن پانا در ایالات متحده آمریکا با عنوان «café Vienne» و در فرانسه و انگلستان با نام «café Viennois» شناخته می‌شود.
24. Cuban Espresso
کافه کوبانو (همچنین شناخته‌شده به عنوان اسپرسو کوبایی، قهوه کوبایی، کافه‌سیتو، و شات کوبایی) گونه‌ای اسپرسو متعلق به کشور کوبا است. به طور مشخص، اسپرسو کوبایی به شات اسپرسوی شیرین‌شده (به‌طور سنتی با شکر قهوه‌ای طبیعی) گفته می‌شود.
25. Mirra
قهوه ترک تلخ یا میرا در تعدادی از استان‌های ترکیه از جمله آدانا، اورفا، ماردین و‌هاتای محبوب است که از دانه‌های بسیار ریز و آسیاب شده تهیه می شود. گاهی اوقات آن را قهوه عربی می نامند، زیرا منشا نام آن میرا – برگرفته از کلمه عربی «مور» – به معنای تلخ است. میرا کاملاً شبیه قهوه معمولی ترک است و اغلب با هل برای طعم‌دهی دم داده می‌شود.
26. Qishr Coffee
قهوه «کیشِر» یا «قِشِر»، یک قهوه شیرین زنجبیلی است که در یمن رایج است. با دم کردن گیلاس و قهوه خشک شده با آب داغ، سپس اضافه کردن زنجبیل، دارچین، میخک و شکر درست می‌شود.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا