مهم‌ترین اعداد بسته‌بندی صنعت غذا در سال 2023
مهم‌ترین اعداد بسته‌بندی صنعت غذا در سال 2023
اقتصادسبز آنلاین: در این شماره از« اقتصاد سبز» به بررسی برخی از آمارها و نقاط داده‌ جالب که در سال ۲۰۲۳ در حوزه سیاست‌گذاری، معاملات تجاری، تغییرات پایدار، نوآوری‌های تجارت الکترونیکی و سایر زمینه‌ها برجسته بودند، نگاهی می‌اندازیم.

زهرا مازندرانی

سرویس بین‌الملل: در این شماره از« اقتصاد سبز» به بررسی برخی از آمارها و نقاط داده‌ جالب که در سال ۲۰۲۳ در حوزه سیاست‌گذاری، معاملات تجاری، تغییرات پایدار، نوآوری‌های تجارت الکترونیکی و سایر زمینه‌ها برجسته بودند، نگاهی می‌اندازیم. این آمارها برخی از آمارهایی هستند که در تعیین سیاست‌ها، تجارت الکترونیکی، پایداری، معاملات و سایر زمینه‌ها برای صنعت بسته‌بندی در زمینه زیرساخت‌ها و بازارها تعریف شده‌اند .می دانیم که تعداد بسته‌هایی که در سال جاری آنها را باز کردیم بی‌شمار بوده. از نوشیدنی که خریده‌اید، تا دارویی که از داروخانه گرفته‌اید، از بسته غذا که از فروشگاه خریداری کرده‌اید، تا جعبه‌ای که به درب خانه‌تان رسیده است.

Policymaking

صفر:
تعداد قوانین جدید EPR برای بسته‌بندی که توسط ایالات آمریکا تصویب شده است.
در سال‌های پرفعالیت ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی، ایالت‌های مین، اورگان کلرادو و کالیفرنیا قوانینی را به اجرا درآوردند. اما هاوائی، نیویورک و واشنگتن از جمله ایالت‌هایی بودند که در سال جاری لوایح EPR را در نظر گرفتند، اما پیشرفتی نداشتند.
اما ایالت‌های مریلند و ایلینوی نیز لوایح مطالعاتی EPR را به تصویب رساندند. Enterprise resource planning یا ERP که معنای فارسی آن برنامه ریزی منابع سازمانی می باشد، یک شیوه مدیریتی است که یک سازمان برای افزایش بازدهی خود، برنامه ای روزانه برای حسابداری، مدیریت پروژه و بخش ها و … ایجاد می کند. با استفاده از ERP می توان نتایج بوجه بندی سازمان، باگ ها، گزارش نتایج مالی و .. را مشاهده و تحلیل کرد.
۱۸:
تعداد شرکت‌های بزرگ مواد غذایی، نوشیدنی و کالاهای مصرفی و خرده‌فروشی که عضو سازمان غیرانتفاعی و مسئولیت تولید کیفیت مدور هستند. جریان مدور درآمد یا جریان چرخشی یک مدل اقتصادی است که در آن عمده جریان به وسیله مبادله پول، کالا و خدمات و… بین بخش‌های مختلف اقتصاد نمایش داده می‌شود.
۱۱:
تعداد کلیه ممنوعیت‌های فوم پلی استایرن در انتهای سال ۲۰۲۳. دلویر اورگان و رود آیلند در امسال به لیست اضافه شدند. اعضای کنگره نیز یک لایحه معرفی کرده‌اند که هدف آن ممنوعیت‌های فوم در سطح ملی است.
فوم پلی استایرن یکی از فراورده های صنایع پتروشیمی بوده و شکل ظاهری آن از بلور های ریز تشکیل شده است که در مجاورت فشار و بخار منبسط می گردد به علت ساختار سلولی بسته در بلوک های پلی استایرن یونولیت مقاومت خوبی در مقابل آب داشته و نیز در مقابل فساد پذیری و رشد باکتری از خود محافظت می‌نماید.
بیش از 7000:
تعداد نظرات دریافت شده در حوزه تجدیدنظر در راهنمایی‌های سبز که در آوریل بسته شد. مقامات دولتی و گروه‌های خارجی در خصوص برچسب‌گذاری برای بازیافت و قابلیت تجزیه و تخلیه، ادعاهای محتوای بازیافت شده و موارد دیگر نظر دادند.
۳/۵:
تعداد جلسات کمیته و مذاکره بین‌المللی در راستای توافق جهانی درباره پلاستیک که تا کنون برگزار شده است. پس از اینکه ۱۷۵ کشور در سال ۲۰۲۲ به توافق برای کار بر روی چنین چارچوبی تا سال ۲۰۲۴ رسیدند، جلسات 2023 میلادی در پاریس و به تازگی در نایروبی برگزار شد.

M&A

M&A به معنای استحواذ و ادغام (Merger and Acquisition) است. در حوزه کسب و کار، M&A به فرآیندی اشاره دارد که یک شرکت (شرکت خریدار) به منظور خریدن یا ادغام با یک شرکت دیگر (شرکت هدف) اقدام می‌شود. این فرآیند به منظور ایجاد رشد، توسعه بازار، به دست آوردن فناوری‌ها و منابع، کاهش رقابت یا دستیابی به سایر مزایای استراتژیک صورت می‌گیرد.
در یک معامله استحواذ، شرکت خریدار سهام یا دارایی‌های شرکت هدف را خریداری می‌کند و کنترل آن را به دست می‌آورد.
در حالی که در ادغام شرکت ، دو یا چند شرکت با هم ترکیب می‌شوند و یک شرکت جدید تشکیل می‌شود.
معاملات M&A می‌تواند در اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی صورت گیرد از جمله معاملات بزرگ و بین‌المللی تا معاملات کوچکتر و محلی. این فرآیند ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند رقابت صنعتی، تغییرات بازار استراتژی‌های شرکت و قوانین و مقررات مربوطه قرار گیرد.
130+:
تعداد شرکت‌هایی که در طول امسال در آمریکا فعالیت داشته‌اند و برای انجام معاملات یا سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی شناخته شده‌اند.
۴۲:
تعداد کشورها در پنج قاره که شرکت Smurfit WestRock با آنها فعالیت
می‌کند. این اعلام غافلگیرکننده، بزرگترین اخبار ادغام و استحواذ بسته‌بندی در سال ۲۰۲۳ بود. طبق رتبه بندی های جهانی این شرکت یکی از 10 شرکت برتر تولیدکننده کاغذ و مقوا در جهان است.
این شرکت یکی دیگر از بزرگترین شرکت های کاغذ جهان است که متخصص در تولید محصولات بسته بندی کاغذی است.این شرکت همچنین به دلیل تولید کاغذهای بسته بندی متنوع و راه حل هایی برای خرده فروشی خود به خوبی شناخته شده است.
WestRock با فعالیت در سراسر جهان و تخصص در همه انواع تولیدات و بیزنس ها، معمولا بر کار با برند‌های مختلف تمرکز می‌کند تا با ارائه مجموعه‌ای بی‌نظیر از کاغذ و محصولات بسته‌بندی، به آنها کمک کند تا در سراسر جهان موفق و مشهور شوند.

E-commerce

۶۵ میلیون:
تعداد پاکت‌های پلاستیکی که والمارت انتظار دارد که تا پایان سال
همه محصولات خود را با پاکت‌های کاغذی جایگزین کند، که برابر با بیش از ۲۰۰۰ تن پلاستیک است.
۱ میلیارد:
تعداد پاکت‌های پستی قابل بازیافتی است که Georgia-Pacific در سال ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۳ برای مشتریان تجارت الکترونیکی تولید کرده است. امسال، GP با اضافه کردن یک پاکت کاغذی بدون پارچه، این خط محصول را گسترش داد. جورجیا-پسیفیک (Georgia-Pacific) شرکت صنایع کاغذسازی آمریکایی است، که در زمینه تولید کاغذ، پالپ و انواع مختلف دستمال کاغذی، تولید مصالح ساختمانی و صنایع بسته‌بندی فعالیت می‌کند.

11 % :
میزان حمل و نقل جهانی امازون در سال گذشته که در بسته‌بندی محصولات، بدون بسته‌بندی ثانویه صورت گرفته است.

Sustainability

2/1 % :
میانگین درصد بسته‌بندی پلاستیکی قابل استفاده مجدد در بین اعضای بنیاد الن مک‌آرثر در سال ۲۰۲۳ – برندها و خرده‌فروشانی که متعهد شدند تا سال ۲۰۲۵ تمام بسته‌بندی‌های پلاستیکی را قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت و یا قابل تجزیه زمستانی کنند. الن مک‌آرثر اعلام کرد که تغییر از بسته‌بندی یکبار مصرف به بسته‌بندی سخت قابل بازگشت برای نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت شخصی، مواد غذایی تازه و مواد غذایی می‌تواند تولید زباله را ۹۰درصد کاهش دهد.
40 % :
میزان فیبر بازیافتی در ظروف کاغذی یکبار مصرف جدید شرکت
Cup Noodles. Nissin Foods USA این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۵۰ ساله محصول، بازیافت فوم پلی استایرن را حذف کرده و به ماده متفاوتی وصل شده است.
6/11 % :
کاهش استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در عملیات جهانی آمازون در سال ۲۰۲۲، طبق گزارش پایداری خود که در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است.
80 % :
هدف نرخ بازیافت جهانی برای بسته‌بندی ظروف آلومینیومی نوشیدنی تا سال ۲۰۳۰ که در COP28 اعلام شد و توسط شرکت‌های Ball، Crown، موسسه تولیدکنندگان و سایرین تأیید شده است.
طبق داده‌های ارائه شده توسط Ball و Eunomia، در سال ۲۰۲۱، ایالات متحده 2/45 درصد از ظروف آلومینیومی را بازیافت کرده است. COP28 که یک کنفرانس جهانی است فرصتی به کشورهای جهان برای نشان دادن تعهد خود به اقدامات آب‌وهوایی است.
COP28 کنفرانسی پر جنب و جوش و بحث برانگیز است که کشورهای جهان در مورد چگونگی رسیدگی به چالش تغییرات آب‌وهوایی به توافق می‌رسند.

 
 

اقتصادسبز آنلاین / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا